Mnoho lidí řeší, co je lepší, a to v tom smyslu, jestli je lepší jet na dovolenou autem nebo na motorce. Jestliže jedete sami, pak se nebojte volit motorku, ale pokud sami nejedete, pak by bylo lepší, kdybyste jeli autem. Pokud se ale člověk rozhodne jet na motorce, bylo by dobré, abyste si předem vše dost dobře promysleli, a to včetně vhodných tras. Člověk, který se rozhodne jet na motorce na dovolenou musí počítat se vším. Čím více budete mít vše promyšleno, tím pro vás lépe. I dovolená na motorce nemusí být vůbec špatným nápadem. Člověk ale opravdu musí počítat se vším.

černé auto

Lidé, kteří se rozhodnou jet autem, jsou kolikrát mnohem klidnější než ti, kteří vyrazí na motorce. Rozhodně je to ale něco jiného, pokud se člověk rozhodně pro motorku. Je pravda, že když se člověk rozhodne pro motorku, zažije mnohem více dobrodružství, protože to opravdu stojí za to. Ne všichni na to ale jsou. Najdou se lidé, kteří se rozhodli, že procestují na motorce celý svět. I takové věci jsou zcela běžné. Pokud už se pro něco takového rozhodnete, je opravdu důležité, abyste jeli ve dvou a to proto, že můžete jeden druhého hlídat a v případě nějakého problému si navzájem pomoci. Těch problémů, které se mohou vyskytnout, je mnoho.

auta ve městech

Je dobré, pokud je člověk co nejvíce připraven a to proto, aby se případné problémy daly vyřešit. Je jasné, že složitější problémy nebude jednoduché vyřešit na určitém místě, ale jsou i maličkosti, které se dají vyřešit a člověk zase může pokračovat v cestě. Je na člověku, jestli se rozhodne pro auto nebo motorku. Pokud člověk jede autem, kolikrát to není tak náročné, jako právě na motorce, kdy je člověk vystaven všem povětrnostním vlivům. Člověk se musí rozhodnout, co je pro něj tím nejvhodnějším. Na konec to může dopadnout tak, že na danou dovolenou budete vzpomínat ještě hodně dlouho, a to v dobrém.


V automobilovém průmyslu se v poslední době dějí poměrně velké změny. Ty nejsou, na rozdíl od valné většiny, se kterou jsme se setkali, vyvolány požadavky veřejnosti či zákony nabídky a poptávky, nýbrž požadavky vlád a jejich novými směrnicemi, které mají za cíl alespoň trochu vyčistit naše životní prostředí. Řeč je o elektrických automobilech, které jsou stále více prosazovány, a to do té míry, že brzy nebude možné vozidla se spalovacím motorem vůbec vyrábět, neboť to bude nezákonné.

 

jízda po silnici

 

Samozřejmě to není poprvé, co vlády či mezinárodní orgány zasahují do konstrukcí aut. Můžeme zde zmínit například povinný bezpečnostní pás na všech sedadlech či požadavky na motory se stále nižším obsahem emisí, přičemž obojí je striktně kontrolováno (o tom, že emisní limity jsou často obcházeny, je lepší raději pomlčet).

 

Je však pravdou, že doposud žádné z těchto nařízení nevyvolalo takovou vlnu diskuse, jako elektrické automobily. Jedná se zde totiž o něco zcela nového, neznámého. Není tedy divu, že k nim lidé mají přirozenou nedůvěru. K tomu se navíc přidávají i nejrůznější články a reportáže o tom, jak jsou lithiové baterie nebezpečné, pokud začnou hořet. O tom, že nevzplanou o nic častěji než u klasického auta se spalovacím motorem, se mlčí.

 

dobíjení elektromobilu

 

Je tedy otázkou, zda mají tyto plánované změny a přechod na elektromobilitu v současném klimatu vůbec šanci uspět. Valná část populace, a to nejen u nás, ale i ve světě, je poměrně konzervativní, a trvá jí dost dlouho, než nějakou novinku přijme. To platí i v tomto případě, ovšem zde vlády nenechávají dostatečně dlouhé přechodné období, kdy by si na tento typ vozidel lidé mohli zvykat a konstruktéři vyladit poslední problémy.

 

S největší pravděpodobností tedy tento pokus skončí fiaskem a nezdarem, neboť žádný politik se nepokusí tento zákon implementovat, když je značná část společnosti proti. A i kdyby to udělal, jakmile jej v dalších volbách porazí jeho politický oponent, který toho využije, bude zákon stejně velmi rychle zrušen. Situace tedy v tomto ohledu nevypadá vůbec dobře.


Vlastnictví automobilu sebou mimo jiné přináší také nejrůznější povinnosti. Jednou z těch hlavních je pak jeho udržování v dobrém technickém stavu. To je dokonce dáno zákonem, tedy alespoň pokud s ním chceme jezdit v běžném provozu, a kontrolováno na povinných pravidelných technických prohlídkách.

 

Problém je, že se jedná o něco, co mnoho lidí zanedbává. Samozřejmě, ne všichni, avšak velká většina řidičů svému vozidlu nevěnuje takovou pozornost, jako by měla. Není pak divu, že se pak poměrně brzy dostaví následky, a ty jsou rozhodně citelné.

 

auto po dopravní nehodě

 

V první řadě se tím značně sníží životnost vozidla. Zatímco při řádné péči nám bude sloužit i dvacet či více let, pokud jej zanedbáme, můžeme jej vyměnit již po několika málo letech. A to je rozhodně škoda, neboť to znamená vydávat další peníze za nové auto. Bez něj se totiž většina z nás zkrátka neobejde.

 

Další věcí, kterou musíme zvážit, je možný výskyt skrytých drobných vad. Pokud nebude vůz podrobován pravidelné prohlídce, mohou nám tyto snadno uniknout. To pak následně ohrožuje naši bezpečnost, stejně jako bezpečnost všech ostatních, kteří jsou s námi v tu chvíli v autě. A právě těchto vad si při údržbě často všimneme.

 

péče o auto

 

Je pak jasné, že se nám to vše může nakonec prodražit. Jen málokdo si dokáže automobil opravit sám, zvláště pokud se jedná o moderní typ, plný nejrůznější elektroniky. Je tedy nutné jej dát do servisu, nejčastěji značkového, což nebývá nejlevnější.

 

Ukazuje se tedy, že pokud budeme v tomto ohledu šetřit, nakonec se nám to prodraží, nehledě na nepříjemnosti vzniklé z toho, že nebudeme mít auto po dobu opravy k dispozici. To je dostatečný důvod pro to, abychom se o něj dobře starali, a když nám ani tohle nestačí, ohrožování života nejen našeho, ale i ostatních, by mělo být dostatečnou motivací. Není totiž nic horšího, než se ocitnout v dopravní nehodě.